niedziela

Aroniówka -pyszny likier z Aroni

Uwielbiam ten likier robić co roku, a gdy przychodzi jesień -zima delektować się kieliszeczkiem w długie wieczory:)



Składniki :

1 kg aronii
1,5 litra wody
200 szt liści wiśni
800 gr cukru
jeden kwasek cytrynowy
0,5 litra spirytusu ( tym razem wykorzystałam spirytus nalewkowy 60 %, też się nadaje)

Przygotowanie:

Aronię najpierw zamroziłam ( więcej soku puści po  odmrożeniu).
Wodę ,cukier,liście z wiśni i aronie umieściłam w garnku. Całość gotowałam przez 20 min.
Następnie odstawiłam na 24 godziny.

Po tym czasie dodałam kwasek cytrynowy i ponownie zagotowałam. Wystudziłam ,dokładnie przecedziłam sok a aronie dodatkowo umieściłam w gazie i wycisnęłam resztki soku:).
Dodałam spirytus i rozlałam do butelek.

Najlepsza kiedy postoi kilka tygodni. Z podanego przepisu wyszły mi 2 butelki po 0,5 litra i jedna 0,7 litra.

4 komentarze:

  1. Super ! U mnie tez już gotowa plus jeszcze zdrowy soczek, ale jeszcze nie dodane na bloga :)
    http://gotowanietoproste.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar zrobić moja pierwszą w życiu nalewkę i zastanawiam się czy musi być aż 200 sztuk liści wiśni?? Mam ich trochę mniej ok 120-130, czy to ma jakieś znaczenie??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że można dodać tylko te 130 sztuk. Będzie pyszna😊

      Usuń
    2. Dzięki wielkie :) To zabieram się do roboty :)

      Usuń