sobota

Chleb zapiekany

Jeśli ktoś już robił taki chlebek to napewno potwierdzi że jest naprawdę dobry!

Mały bochenek chleba nacinamy w kratkę.

W miseczce miękkie masło ok200gr ucieramy z czosnkiem i ziołami prowansalskimi. Smarujemy tym wszystkie szczeliny w chlebie.

Po między "krateczki" wkładamy ulubioną wędlinę oraz ser.

Resztkami masła  smarujemy chleb z wierzchu .

Zapiekamy  chleb w piekarniku przez ok 20min w 180st. Do rozpuszczenia sera
Smacznego!

Torcik czekoladowy

Przegladam zdjęcia w telefonie i widzę kilka fotek które jeszcze tu nie są!

Ten torcik zrobiłam na dzień dziecka dla mojej pociechy;)
Jest to biszkopt czekoladowy przełożony kremem  z bitej śmietany. Cały obsypany czekoladą.

Moje dziecko było zachwycone !

Biszkopt na znajdziecie http://piekeigotuje.blogspot.com/2016/03/tort-szwarcwaldzki.html?m=1


Bita śmietana ubita z uszywniaczem, blaty przełożone konfiturą z czarnej porzeczki;)

Całość obficie obsypana stratą czekoladą!

czwartek

Kolorowy torcik dla dziewczynki

Ten tort robiłam na urodziny mojej córki;)
Jej ulubioną postacią z kreskówek jest Myszka Minnie, takiego talentu to niemam aby ręcznie wymalowac na torcie jej podobieństwo;) Poszłam na łatwiznę i zamówiłam sobie przez internet oplatek z upragnioną Minnie.

Wiórki kokosowe zabarwiłam na różowo , barwnikem spożywczym.

Tort jest przełozony ubitą kremówką 36℅(600ml) , 250gr serka mascarpone i dwie łyżeczki cukru pudru .

Ktoś powie że wiecznie taki krem robię ,ale bardzo go lubię nigdy mnie nie zawiódł. Do "zmiany" smaku blaty smaruję konfiturą owocową:)

Ponizej przepis na blaty biszkoptowe na bazie budyniu i barwnika różowego;)

Przepis na 1 blat biszkoptu, musimy zrobić takie trzy:)

Biszkopt jasny:

3 jajka (białka  oddzielone od żółtek)
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki budyniu waniliowego
6 łyżek cukru
1/4 proszku do pieczenia

Białka ubijamy na sztywną pianę , dodając stopniowo cukier. Do ubitej masy dokładamy żółtka, chwilę jeszcze ubijamy.

Mąkę, budyń i proszek przesiewamy przez sito do piany , delikatnie mieszamy drewnianą łyżką 

Tortownicę o sr. 23 cm wykładamy papierem do pieczenia,samo dno!
Ciasto przekładamy do niej, pieczemy do suchego patyczka ok 35-40min w 175st C.

Biszkopt różowy wykonujemy w identyczny sposób z tym że  podczas ubijania białek dodajemy odrobinę różowego barwnika.

Biszkopt ciemny ,również wykonujemy w identyczny sposób jak biały lecz zamiast 3 łyżek budyniu waniliowego dodajemy budyń czekoladowy -3 łyżki.

P.S opłatek położyłam na tort  rano w dniu imprezy.

poniedziałek

Tort śmietankowy

Mam braki , spore braki w postach! Ale nie oznacza że nic nie robię;) Ostnanimi czasy wrzucam tylko zdjęcia na Facebook...

Dziś jednak się zebrałam , napiszę przepis na tort urodzinowy który zrobiłam dla męża ,kilka dni temu.

Biszkopt jasny:

6jaj (białka oddzielone od żółtek)
3/4 szklanki drobnego cukru
1 szkanka mąki ziemniaczanej
1/2 szkl  mąki tortowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Tortownca o średnicy ok.23 cm. Spód wyłożony papierem do pieczenia.

Przygotowanie:

Białka ubijamy na sztywną pianę, w między czasie dodajemy partiami cukier, cały czas ubijając. Aż piana będzie sztywna i lśniąca.

Dodajemy pojedynczo żółtka, jeszcze chwilę  wszystko ubijamy . Wyłączamy robota/ mikser.

Do ubitej piany przesiewamy mąki i proszek, delikatnie mieszamy drewnianą łyżką. Staramy się to robić krótko ale dokładnie;)

Gotowe ciasto przelewamy do tortownicy , wyrównujemy wierzch.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temperaturze 170/180st C przez ok 30 min. (Góra ,dół)

Czas może sie wydłużyc lub skrócic, ja zawsze kontroluję biszkopt drewnianym patyczkiem. Jeśli suchy to biszkopt wyciągam i studzę , jeżeli na patyczku jest widoczne surowe ciasto podkręcam troszkę temperaturę i jeszcze kilka minut go trzymam. Sprawdzam ponownie dla pewności

Upieczony biszkopt studzę odwrócony do góry dnem na kratce;)

Masa śmietankowa:

500ml kremówki 36℅
250gr mascarpone
2 łyżeczki cukru pudru
Jak mam to dodaje również ziarenka wanilii , nie jest to konieczne.

Kremówkę ubijam na sztywno z serkiem i cukrem.

Do przełożenia biszkoptu użyłam konfitury z czarnej porzeczki .

Dekoracja tak naprawdę co dusza zapragnie;)
Biszkopt robię zawsze dzień przed przełożeniem,wtedy lepiej się go dzieli;)

Smacznego!

Sałatka z fasoli szparagowej- zapasy na zimę

Fajna i pyszna sałatka do słoików. Zimą jak znalazł,kiedy za oknem mróz a my siegniemy po wspomnienie lata:)
Zrobiłam za pierwszym razem z 1 kg fasoli szparagowej,wyszlo 6 słoików po 300ml.
Żaden nie został! Mój kochany małżonek wszystkimi się "zaopiekował":)


Składniki:
1 kg fasoli szparagowej
1 mały przecier pomidorowy
200gr cebuli
200gr marchwi

Zalewa z warzywami:

1 szkl oleju
2liscie laurowe
3 łyżki cukru
1,5 łyżki soli
1 łyżka octu 10℅
Pieprz

Przygotowanie:
Cebule obieramy,kroimy w pół talarki. Marchewki , myjemy,obieramy i ścieramy na tarce na dużych oczkach.

Startą marchewkę dusimy wraz z cebulą na rozgrzanym oleju . Po ok 10 minutach dodajemy liście laurowe,pieprz,sol,cukier oraz przecier pomidorowy i ocet.

Wszystko dusimy przez 15-20 min.

Fasolę myjemy ,odcinamy końcówki. Zalewamy wodą,gotujemy przez 20min.
Gotową odcedzamy i przekładamy do zalewy warzywnej. Mieszamy dokładnie wszystko.

Gorącą sałatkę przekładamy do słoików i pasteryzjemy 20-25min.

Smacznego!

niedziela

Drożdżówka z serem,wisniami i kruszonką

Sezon na wiśnie w pełni,a że mąż mi michę tych wspaniałych owoców na zrywał powstało ciasto drożdżowe! Ser,owoce,posypka i lukier....jest tak pyszna że w moim domu zniknęła jeszcze gorąca:)





Składniki na ciasto:
3,5 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
3 jajka
50 gr drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
50 roztopionego letniego  masła
Szczypta soli
200gr wydrylowanych wiśni

Masa serowa:
250 gr twarogu
1 żółtko
2 łyżki cukru
1 opakowanie budyniu waniliowego (bez cukru)

Posypka:
3 łyżki mąki
40 gr zimnego masła
2 łyżki cukru

Lukier:
1/2 szkl cukru pudru
2-3 łyżki letniego soku z cytryny lub wody. Ja użylam kompotu z wiśni dla koloru:)

Przygotowanie:

Drożdże rozpuszczamy w dwóch łyżkach cukru.

Przygotowujemy sobie dwie miski. W jednej łączymy suche składniki,mąkę ,resztę cukru,sól.

W drugiej widelcem roztrzepujemy jajka. Dodajemy ciepłe mleko,rozpuszczone drożdże. Mieszamy widelcem . Całość przelewamy do suchych składników,mieszamy a pod koniec dodajemy masło.
Ciasto będzie bardzo luźne ale o to chodzi takie ma zostać .

Miskę nakrywamy scierką . Odstawiamy w ciepłe miejsce na 40 min.

W między czasie przygotowujemy ser. Wszystkie składniki łączymy ze sobą,ugniatamy widelcem .

Składniki posypki również łączymy, wyrabiamy (najlepiej rękoma) i odkładamy do lodówki .

Prostokątną blaszkę posypujemy mąką i wykładamy papierem do pieczenia .

Przelewamy do niej cisto drożdżowe,wyrównujemy.

Na wierzch układamy wisnie,ser i posypkę .

Ciasto pieczemy w nagrzanym piekarniku w 180st przez 35-40 min,do zrumienienia.

Przestudzone ciasto oblewamy lukrem.(Ciepły płyn łączymy z cukrem pudrem,ucieramy łyżką)

Smacznego!!!:)

środa

Torcik z truskawkami

Wokół wszędzie truskawki , wiec idealny czas aby je wykorzystywać w kuchni :) Ja przygotowałam torcik z bitą śmietaną oraz mascarpone. Biszkopt o smaku waniliowym  przełożyłam wiśniami w żelu #naturalnieowocowe#Stovit. Całość udekorowałam truskawkami:) 

Torcik gościł u mnie na Dzień Matki i bardzo szybko zniknął ze stołu. Także polecam :)







Składniki na biszkopt:

3 jaka
6 łyżek cukru 
3 łyżki maki pszennej
3 łyżki budyniu o smaku waniliowym
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
 
Mąkę, budyń i proszek do pieczenia przesiewamy i odkładamy na bok.
Jajka wbijamy do miski oddzielając żółtka od białek. Białka zaczynamy ubijać, kiedy zaczynają się pienić stopniowo dodajemy cukier , nie przerywając ubijania.Po otrzymaniu już sztywnej piany,dodajemy pojedynczo żółtka. Jeszcze chwilkę ubijamy.

Do gotowej masy jajecznej wsypujemy partiami przesiane suche składniki. Szpatułką 
delikatnie mieszamy ,uważając żeby nie stracić puszystości masy.

Masę przelewamy do tortownicy o średnicy 23 cm i wyłożonej ( samo dno) papierem do pieczenia.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku 170 st przez ok 25 - 30 min. Do tzw suchego patyczka.

/Mój biszkopt po upieczeniu odwracam spodem do góry ,tak go studzę.Wtedy mi nie opada./

Składniki na krem śmietankowy :

400 ml kremówki 36 %
250 gr serka mascarpone
3 łyżeczki cukru z wanilią
1/2 słoiczka owoców w żelu Stovit - wiśnia

Przygotowanie:

W misie miksera umieszczamy kremówkę i mascarpone. Dodajemy cukier i miksujemy do uzyskania gęstego kremu.


Biszkopt dzielimy na dwa blaty. Pierwszy blat smarujemy wiśniami , dzięki temu ze właśnie owoce są w tym żelu biszkoptu nie nasączam :) Bo żel wsiąknie w ciasto a na biszkopcie pozostaną owoce.

Na posmarowany blat przekładamy krem ( 4 łyżki odkładamy do posmarowania wierzchu )
Przykrywamy drugim blatem. Lekko dociskamy i smarujemy pozostałym kremem.

Wierzch dekorujemy truskawkami a boki np. barwionymi wiórkami kokosowymi :)

Smacznego 


/ Do posmarowania biszkoptu można użyć "dżemu" truskawkowego ale u mnie szybko się skończył :) Więc użyłam wiśni.