poniedziałek

Tort śmietankowy

Mam braki , spore braki w postach! Ale nie oznacza że nic nie robię;) Ostnanimi czasy wrzucam tylko zdjęcia na Facebook...

Dziś jednak się zebrałam , napiszę przepis na tort urodzinowy który zrobiłam dla męża ,kilka dni temu.

Biszkopt jasny:

6jaj (białka oddzielone od żółtek)
3/4 szklanki drobnego cukru
1 szkanka mąki ziemniaczanej
1/2 szkl  mąki tortowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Tortownca o średnicy ok.23 cm. Spód wyłożony papierem do pieczenia.

Przygotowanie:

Białka ubijamy na sztywną pianę, w między czasie dodajemy partiami cukier, cały czas ubijając. Aż piana będzie sztywna i lśniąca.

Dodajemy pojedynczo żółtka, jeszcze chwilę  wszystko ubijamy . Wyłączamy robota/ mikser.

Do ubitej piany przesiewamy mąki i proszek, delikatnie mieszamy drewnianą łyżką. Staramy się to robić krótko ale dokładnie;)

Gotowe ciasto przelewamy do tortownicy , wyrównujemy wierzch.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temperaturze 170/180st C przez ok 30 min. (Góra ,dół)

Czas może sie wydłużyc lub skrócic, ja zawsze kontroluję biszkopt drewnianym patyczkiem. Jeśli suchy to biszkopt wyciągam i studzę , jeżeli na patyczku jest widoczne surowe ciasto podkręcam troszkę temperaturę i jeszcze kilka minut go trzymam. Sprawdzam ponownie dla pewności

Upieczony biszkopt studzę odwrócony do góry dnem na kratce;)

Masa śmietankowa:

500ml kremówki 36℅
250gr mascarpone
2 łyżeczki cukru pudru
Jak mam to dodaje również ziarenka wanilii , nie jest to konieczne.

Kremówkę ubijam na sztywno z serkiem i cukrem.

Do przełożenia biszkoptu użyłam konfitury z czarnej porzeczki .

Dekoracja tak naprawdę co dusza zapragnie;)
Biszkopt robię zawsze dzień przed przełożeniem,wtedy lepiej się go dzieli;)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz