czwartek

Kolorowy torcik dla dziewczynki

Ten tort robiłam na urodziny mojej córki;)
Jej ulubioną postacią z kreskówek jest Myszka Minnie, takiego talentu to niemam aby ręcznie wymalowac na torcie jej podobieństwo;) Poszłam na łatwiznę i zamówiłam sobie przez internet oplatek z upragnioną Minnie.

Wiórki kokosowe zabarwiłam na różowo , barwnikem spożywczym.

Tort jest przełozony ubitą kremówką 36℅(600ml) , 250gr serka mascarpone i dwie łyżeczki cukru pudru .

Ktoś powie że wiecznie taki krem robię ,ale bardzo go lubię nigdy mnie nie zawiódł. Do "zmiany" smaku blaty smaruję konfiturą owocową:)

Ponizej przepis na blaty biszkoptowe na bazie budyniu i barwnika różowego;)

Przepis na 1 blat biszkoptu, musimy zrobić takie trzy:)

Biszkopt jasny:

3 jajka (białka  oddzielone od żółtek)
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki budyniu waniliowego
6 łyżek cukru
1/4 proszku do pieczenia

Białka ubijamy na sztywną pianę , dodając stopniowo cukier. Do ubitej masy dokładamy żółtka, chwilę jeszcze ubijamy.

Mąkę, budyń i proszek przesiewamy przez sito do piany , delikatnie mieszamy drewnianą łyżką 

Tortownicę o sr. 23 cm wykładamy papierem do pieczenia,samo dno!
Ciasto przekładamy do niej, pieczemy do suchego patyczka ok 35-40min w 175st C.

Biszkopt różowy wykonujemy w identyczny sposób z tym że  podczas ubijania białek dodajemy odrobinę różowego barwnika.

Biszkopt ciemny ,również wykonujemy w identyczny sposób jak biały lecz zamiast 3 łyżek budyniu waniliowego dodajemy budyń czekoladowy -3 łyżki.

P.S opłatek położyłam na tort  rano w dniu imprezy.

1 komentarz:

  1. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń