poniedziałek

Pyszna szarlotka z chrupiąca bezą!!

Najlepsza szarlotka jaką kiedy kolwiek jadłam!! Kruchy spód,smakuje jak maślane ciastko,jabłka z cynamonem i...ta beza! Miękka w środku a chrupiąca z góry! 

Polecam wypróbować.


                                       


Składniki na spód :

2 szkl maki
1/2 szkl cukru pudru lub drobnego cukru do wypieków
3 żółtka
200 gr masła

Składniki na mus:

1,5 kg jabłek ( u mnie champion)
100 gr masła
łyżeczka cynamonu ( można pominąć)

Beza: 

6 białek
1,5 szkl cukru

Przygotowanie:

Jabłka obieramy ze skorki ,usuwamy gniazda nasienne i kroimy je w dużą kostkę.
W garnku umieszczamy pokrojone jabłka ,masło oraz cynamon. Dusimy całość aż do miękkości. Studzimy.

Składniki na spód umieścić w misce i zagnieść idealnie gładkie, jednolite  ciasto. Formujemy kulkę ,wkładamy do lodówki na godzinkę.

W miedzy czasie przygotowujemy formę ok 38 x 27 cm( im mniejsza blaszka tym ciasto będzie wyższe). Smarujemy ją masłem i obsypujemy bułką tartą.

Schłodzonym ciastem oblepiamy dno formy i troszeczkę boki.
Pieczemy je  w tem 170 st ( piekarnik nagrzany)przez ok 20 min. ( do lekkiego ze złocenia)

Wyciągamy  spód z piekarnika i zostawiamy na chwilkę aby przestygł.
W tym czasie  ubijamy białka z cukrem na sztywna pianę.

Na podpieczony spód wykładamy uprażone jabłka a na nie ubitą pianę z białek.

Całość pieczemy w 170 st przez 20 -30 min ( należy kontrolować bezę aby nie przypalić)

JEŻELI NIE CHCEMY UZYSKAĆ CHRUPIĄCEGO WIERZCHU TO SKRACAMY CZAS PIECZENIA DO 15 MINUT.

Ja wystudziłam ciasto w piekarniku  ( wyłączonym) przy uchylonych drzwiczkach.

1 komentarz: