poniedziałek

" Malinowa Chmurka"

To ciasto jest moim faworytem ! Na wszelkich rodzinnych przyjęciach a nawet robię je bez okazji i sprawdza się świetnie..
Jest niebiańsko pyszne !! Kruche ciasto, maliny ,krem z bitej śmietany i....beza!
 Gorąco polecam!!!





Składniki na ciasto kruche :
3 żółtka
30 g cukru pudru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru z wanilią 
150 g mąki pszennej
100 g masła
Wszystkie składniki powinny być schłodzone.

Składniki na kruchy spód zagniotłam  ręcznie. Uformowałam kulę,owinęłam w folię spożywczą, i schłodziłam w lodówce przez 1 godzinę.
Tortownicę wysmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia.
Schłodzonym ciastem wyłożyłam  dno tortownicy. Po nakłuwałam widelcem 
Piekłam w temperaturze 190 przez około 15 - 20 minut aż się ciasto upiekło i nabrało złotego koloru. Wyjęłam i wystudziłam.

Galaretka z malinami:
400 gram malin mrożonych ( można dać świeże ale wtedy galaretka dłużej tężeje)
3 malinowe galaretki 
3 szklanki wrzącej wody
 Malinowe galaretki rozpuściłam w 3 szklankach wrzącej wody. Przestudziłam, wymieszałam z malinami. Tutaj trzeba być czujnym bo galaretka z mrożonymi malinami błyskawicznie tężeje.. Tężejącą galaretką wyłożyłam na kruche ciasto, wyrównałam, odłożyłam do lodówki  na godzinę.

Krem z bitej śmietany i serka mascarpone:

500 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
250 g serka mascarpone, schłodzonego
3 łyżki cukru pudru

Wszystkie składniki przełożyłam do miski i zmiksowałam do momentu aż otrzymałam gesty krem. Krem ten wyłożyłam na stężałą galaretkę i całość przykryłam bezą którą upiekłam dzień wcześniej.

Beza  z migdałami: 
3 białka
150 g drobnego cukru do wypieków
2 łyżeczki mąki  ziemniaczanej
40 - 50 g płatków migdałów
Białka ubiłam dodając stopniowo  cukier, gdy piana była już lśniąca  i sztywna dodałam delikatnie mąkę ziemniaczaną.Na końcu płatki migdałów. 
Masę wyłożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia ( na papierze odrysowałam dno mojej tortownicy aby beza po upieczeniu idealnie pasowała na ciasto) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz