czwartek

Jabłecznik na kruchym spodzie pod budyniową pianką

Przepis na ten jabłecznik dostałam od dobrej koleżanki. W piwnicy wyszperałam ostatni już słoik musu jabłkowego z zeszłego sezonu ,więc do dzieła!!!



Składniki  na spód

1 kostka masła
2 szkl. mąki pszennej
1/2 szkl. kaszy manny
4 żółtka
szczypta soli
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 


Jabłka : 

wykorzystałam słoik 0,7 litra musu ( można oczywiście ok 6 jabłek obrać, oczyścić z nasion pokroić kostkę i uprażyć.Dalej postępować jak w przepisie))
dodałam 3 łyżki cukru  i 2 kisiele cytrynowe

Piana:
4 białka
1 szkl. cukru pudru 
1 op. budyniu waniliowego
1/2 szkl. oleju

Forma ok 26 cm,wyłożona pergaminem

Przygotowanie 

Z podanych składników zagniotłam  ciasto i włożyłam  na pół godziny do lodówki po tym czasie ciastem wyłożyłam spod formy ,1/3 ciasta odłożyłam do zamrażalnika na później.

Spod piekłam w 190 st przez 20 min.

Po upieczeniu wystudziłam ciasto i nałożyłam na nie masę z jabłek.

Białka  ubiłam  na sztywno, następnie dodawałam po łyżce cukru pudru ciągle ubijając dodawałam proszek budyniowy i delikatnie olej nadal miksując do uzyskania jednolitej masy.

Gotową już masę nałożyłam  na jabłka.Na grubych oczkach tarki starłam uprzednio zamrożony  kawałek ciasta.Wszystko upiekłam w  190 stopniach przez 20 minut. ( termoobieg)

SMACZNEGO 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz