środa

Placki ziemniaczane

Pamiętam z czasów dzieciństwa kiedy to mój dziadek mówił " dziś na obiad placki ziemniaczane "! oj..jaka to była radość!Jego placki ziemniaczane były przepyszne ee!!!były takie chrupiące wypieczone na złoty kolor. Idealne z każdej strony -wyglądu i smaku.

Teraz już mam  swój przepis którego się trzymam i są również pyszne,najpierw robił je mój mąż (bo nie cierpiałam trzeć tych Zimniaków:) ) Teraz już robię je samodzielnie :) I oto są!!


Składniki  :

 1 kg obranych ziemniaków
1 średnia cebula lub 2 małe
2 ząbki czosnku
1 jajko
kilka łyżek maki ziemniaczanej
sól,pieprz
olej do smażenia

dodatki
cukier,mleko :)

Przygotowanie:

Ziemniaki trę na małych otworach tarki ,to samo robię z obrana cebulą. Czosnek przeciskam przez praskę do czosnku. Do startych ziemniaków dodaję  jajko ,sól i pieprz oraz mąkę ( jej dodaje w zależności od tego ile ziemniaki pościły wody, masa powinna być gęsta)


Na patelni rozgrzewam olej i  smażę placki po 3 sztuki  na złoto z każdej strony gdy mam pierwszy placek  upieczony to go próbuje i ewentualnie doprawiam bardziej sola i pieprzem  surowe ciasto.
U nas w domu zjadane są z cukrem i popijane szklanka mleka:) najsmaczniejsze są gorące prosto  z patelni, zimnie również dobrze smakują .

SMACZNEGO 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz