wtorek

Kurczak " po jamajsku"

Danie to nic innego jak kurczak zamarynowany w aromatycznych przyprawach, i duszony w pomidorach. Po jamajsku? bo pikantny  stąd ta nazwa. W oryginalnym przepisie należy rozebrać całego kurczaka na części ( piersi, skrzydełka i udka) ja zrobiłam go tylko z udek. Bo akurat je miałam w zamrażalniku :) Danie podałam z ryżem. Do dzieła....



Składniki do marynaty:

4 ćwiartki z kurczaka
4 ząbki czosnku ( kroimy w plasterki i zgniatamy nożem aby pościł sok)
2 pęczki cebuli dymki ( pokroić drobno )
2 papryczki chilli lub łyżeczka sproszkowanej papryczki chilli
1 łyżeczka suszonego  tymianku ( jeżeli mamy świeży to dwie gałązki)
3 łyżki mielonego ziela angielskiego
1 łyżka pieprzu
1 łyżka soli
1 łyżka sosu sojowego

Do duszenia:
2 puszki pomidorów
szklanka wody

dodatkowo:

2 łyżki oleju do obsmażania mięsa

Ćwiartki dzielimy na pól tak aby powstałą pałeczka i udziec.Myjemy i przekładamy do miski.

Wszystkie składniki marynaty wsypać do naczynia z kurczakiem i przemieszać tak aby każdy kawałek mięsa został obtoczony w marynacie.
Następnie wkładamy do lodówki na ok 1 godzinę do przegryzienia.

Po upływie czasu marynowania mięsa podsmażamy je na złoty kolor z obu stron .
Podsmażonego kurczaka przekładamy do dużego garnka  zalewamy pomidorami i wodą.

Dusimy pod przykryciem aż do miękkości mięsa ok godziny. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Smacznego

1 komentarz:

  1. Wszystko co ma w nazwie "po jamajsku" musi smakować wyśmienicie jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń