sobota

Bułeczki drożdżowe z cebulą i pieczarkami

Zamiar robienia tych bułeczek był taki aby były to cebularze. A że miałam zamrożone pieczarki to je dodałam i oprószyłam całość czarnuszką.

Bułeczki najlepsze jeszcze ciepłe ale zimne również są bardzo dobre.



Składniki na ciasto :

400 gr mąki
1 jajko
35 gram świeżych drożdży
szczypta soli
3/4 szklanki mleka
2 łyżki oleju ( u mnie rzepakowy)
1 łyżeczka cukru

Farsz:

3 duże cebule
4 pieczarki
1 łyżeczka czarnuszki
łyżeczka śmietany
olej do smażenia
roztrzepane jajko

sol,pieprz i gałka muszkatołowa

Przygotowanie:

Mąkę przesiałam. Drożdże rozkruszyłam do miski dodałam cukier,łyżkę mąki i połowę ciepłego mleka. Zaczyn zostawiłam na 15 min aż drożdże zaczęły pracować.

Po tym czasie dodajemy resztę składników dokładnie wyrabiamy ciasto( powinno ładnie odchodzić od dłoni i być elastyczne)Formujemy kulę ,nakrywamy ścierką i odkładamy w ciepłe miejsce na ok 1 godzinę ( ciasto podwoiło swoją objętość)

W miedzy czasie kiedy ciasto wyrasta robimy farsz.
Cebule obieramy kroimy na pół plasterki i podsmażamy na oleju kilka chwil ( uważając aby ich  nie przypalić) Dodajemy sól,pieprz i gałkę do smaku oraz śmietanę. Tak dusimy wszystko pod przykryciem ok 15 min. Studzimy farsz.

Pieczarki miałam zamrożone niewykorzystane z poprzedniego razu. Surowe należy pokroić i półplasterki i najpierw podsmażyć a następnie dusić kiedy już puszcza wodę. Wystudzić...

Ciasto dzielimy na 10-12  części,z każdej formujemy  kulkę którą spłaszczamy dłonią.
Na każdej bułce nakładamy troszkę cebuli i pieczarek,zostawiamy od brzegu ok 1 cm miejsca. Boki bułek smarujemy jajkiem i obsypujemy czarnuszką.

Zostawiamy je do napuszenia na  30 min. Pieczemy w 180 st C ok 20 min

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz