poniedziałek

Dżem z cukinii- pyszności

Kto by pomyślał, że z warzywa może powstać coś tak dobrego. Ten drzem może mieć "dowolny" smak , morelowy, pomarańczowy bądź cytrynowy! Przyznam że długo się zastanawiałam czy go zrobić, nie żałuję !! Naprawdę warto!

Mój jest pomarańczowy, i kilka zrobiłam cytrynowych. Ten pierwszy jest słodki, drugi znów bardziej kwaskowaty.

Także jak kto woli :)


Składniki :

2 kg cukinii
50 dag cukru
2 galaretki pomarańczowe ( lub inny ulubiony smak)
sok z jednej cytryny

Przygotowanie:

Cukinie obieramy ze skóry i wydrążamy środek. Kroimy ją w malutką kosteczkę i zasypujemy na noc cukrem.

Następnego dnia  przelewamy cukinię ( wraz z wodą którą puści) do garnka. Gotujemy 45 min na wolnym ogniu aż warzywo zmięknie. Po tym czasie dodajemy galaretki i sok z cytryny ,gotujemy jeszcze 1 godzinę. Mieszamy dżem  co jakiś czas.

Gotowy dżem przelewamy do wyparzonych słoiczków ,zakręcamy i odwracamy do góry dnem aż do wystygnięcia.

3 komentarze:

  1. Hej :) Ile słoiczków Ci wyszło w sumie i jakiej wielkości??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka:) Dawałam w słoiczki takie po przecierach pomidorowych ok 200 g (w tych mam pewność że się dżem nie zmarnuje). Miałam ich 9 szt.

      Usuń