sobota

Zapiekane ziemniaki

Ten rodzaj ziemniaków nosi nazwę " ziemniaki po szwedzku" Ja je nazywam porostu zapiekane:) 

W oryginalnym przepisie są bez niczego,tzn porostu ziemniaki przyprawione solą i ziołami. Polane rozpuszczonym masłem bądź olejem i zapieczone. Moje są troszeczkę inne:)...Co nie zmienia faktu że są idealnym dodatkiem do dań.


Składniki :

ok 12 sztuk ziemniaków- w miarę możliwości podłużnych
5 plastrów boczku lub wędzonej szynki
kilka ząbków czosnku
żółty ser
100 g rozpuszczonego masła
sól,pieprz,zioła prowansalskie,papryka czerwona,magi w płynie (np. Winiary)


Posiekany koperek - nie koniecznie

Przygotowanie:

Ziemniaki obieramy ze skóry. Kładziemy każdy na drewnianej łyżce i nożem  nacinamy co 3 mm, nie przecinamy ich  do końca! . W tym właśnie pomoże nam drewniana łyżka:)Nóż napotka jej opór. Należy uważać przy piętkach ,tam nacięcia muszą być płytsze.

Ziemniaki ( już ponacinane) najlepiej jest podgotować z 10 min. Nie rozgotują się a szybciej się zapieką.

Pomiędzy nacięcia wkładamy w dowolnej ilości ,plasterek czosnku i kawałki boczku lub szynki.

Ziemniaki smarujemy roztopionym masłem , doprawiamy przyprawami.
 Resztę masła zostawiamy na później.

Układamy je na blaszce  i zapiekamy w 200 st  C. Po ok. 20 min  polewamy resztą masła i posypujemy startym serem,zapiekamy jeszcze  10 - 15 min

Moje posypałam posiekanym koperkiem:) Nie jest to konieczne.

Pieczenie może się wydłużyć, najlepiej jest wcześniej sprawdzić czy ziemniaki są miękkie . Dopiero wtedy dajemy ser. W przeciwnym wypadku może się  ser przypalić.

Przepis bierze udział w Konkursie na przepis miesiąca na Winiary.pl'

1 komentarz: