niedziela

Tort Szwarcwaldzki

Do tego tortu podchodziłam kilka razy. Zawsze było coś nie tak. Albo biszkopt niedobry albo krem.
Przyznam że byłam zniechęcona to tortu szwarcwaldzkiego do momentu urodzin męża. Wtedy nadeszła chwila powtórki :) 

 Przepis na masę wiśniową i krem podpatrzyłam na blogu " moje wypieki". Biszkopt kakaowy w sumie do każdego ciemnego  tortu zawsze robię z jednego przepisu, na budyniach w proszku. 

Tort powinien być mocno nasączony likierem wiśniowym. Ja musiałam pominąć alkohol ze względu na córkę i gościa :)



Składniki na biszkopt:

5 jaj w temperaturze pokojowej
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki maki pszennej
2 budynie czekoladowe w proszku ( bez cukru)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Jajka wbijamy do miski , oddzielając białka od żółtek. Białka ubijamy na pianę , w trakcie ubijania dodajemy stopniowo cukier.
Gdy uzyskamy już sztywną pianę dodajemy  stopniowo żółtka, po jednym. Chwilę miksujemy całość.

Mąkę przesiewamy z budyniami i proszkiem do pieczenia.  Partiami wsypujemy mieszankę do ubitych jaj ,delikatnie mieszając żeby nam piana nie opadła.

Ciasto przelewamy do tortownicy ( średnica 22-23 cm) wyłożonej ,samo dno papierem do pieczenia.
Pieczemy w temp 170 st C przez ok 20 min do "suchego patyczka" ( czas pieczenia może się wydłużyć lub skrócić)

Upieczony biszkopt wyciągamy z piekarnika,odwracamy tortownicę do góry dnem i kładziemy na kratce do wystudzania.
Takie studzenie biszkoptu gwarantuje nam ze biszkopt nie opadnie:)

Masa wiśniowa :

200 ml kompotu z wiśni
2 łyżki skrobi ziemniaczanej
2 łyżki cukru
pół laski nasion wanilii lub jedna łyżeczka cukru z wanilią
700 gr drylowanych wiśni z kompotu

Kompot, mąkę, cukier i wanilię  wymieszać. Podgrzewać wszystko  aż powstanie nam kisiel.
Dodać wiśnie,wymieszać i wystudzić.

Do nasączenia biszkoptu użyłam 100 ml syropu z wiśni. Jeżeli się zdecydujemy na likier to łączymy 75 ml likieru wiśniowego z 75 ml syropu/kompotu.

Przełożenie i dekoracja:

1 litr kremówki 36 %
250 gr serka mascarpone
4 łyżki cukru pudru
czekolada
wiśnie

Kremówkę ubijamy na sztywno z serkiem i cukrem pudrem


Złożenie tortu:

Biszkopt podzielić na 3 blaty. Pierwszy blat nasączamy syropem. Nakładamy połowę masy wiśniowej oraz 1/4 ubitej śmietanki.Przykrywamy drugim blatem. Ponownie nasączamy syropem,nakładamy resztę masy wiśniowej oraz bitą śmietanę. Przykrywamy trzecim blatem, lekko całość dociskamy. Cały tort dekorujemy resztą bitej śmietany.Obsypujemy boki tartą czekoladą. Wierzch dekorujemy wedle uznania.
U mnie była to również tarta czekolada, bita śmietana  oraz wiśnie.

Tort chłodzimy przez noc w lodówce:) Smacznego

Wybaczcie że niema tortu w przekroju ale nie zdążyłam zrobić:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz