środa

Torcik z truskawkami

Wokół wszędzie truskawki , wiec idealny czas aby je wykorzystywać w kuchni :) Ja przygotowałam torcik z bitą śmietaną oraz mascarpone. Biszkopt o smaku waniliowym  przełożyłam wiśniami w żelu #naturalnieowocowe#Stovit. Całość udekorowałam truskawkami:) 

Torcik gościł u mnie na Dzień Matki i bardzo szybko zniknął ze stołu. Także polecam :)







Składniki na biszkopt:

3 jaka
6 łyżek cukru 
3 łyżki maki pszennej
3 łyżki budyniu o smaku waniliowym
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
 
Mąkę, budyń i proszek do pieczenia przesiewamy i odkładamy na bok.
Jajka wbijamy do miski oddzielając żółtka od białek. Białka zaczynamy ubijać, kiedy zaczynają się pienić stopniowo dodajemy cukier , nie przerywając ubijania.Po otrzymaniu już sztywnej piany,dodajemy pojedynczo żółtka. Jeszcze chwilkę ubijamy.

Do gotowej masy jajecznej wsypujemy partiami przesiane suche składniki. Szpatułką 
delikatnie mieszamy ,uważając żeby nie stracić puszystości masy.

Masę przelewamy do tortownicy o średnicy 23 cm i wyłożonej ( samo dno) papierem do pieczenia.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku 170 st przez ok 25 - 30 min. Do tzw suchego patyczka.

/Mój biszkopt po upieczeniu odwracam spodem do góry ,tak go studzę.Wtedy mi nie opada./

Składniki na krem śmietankowy :

400 ml kremówki 36 %
250 gr serka mascarpone
3 łyżeczki cukru z wanilią
1/2 słoiczka owoców w żelu Stovit - wiśnia

Przygotowanie:

W misie miksera umieszczamy kremówkę i mascarpone. Dodajemy cukier i miksujemy do uzyskania gęstego kremu.


Biszkopt dzielimy na dwa blaty. Pierwszy blat smarujemy wiśniami , dzięki temu ze właśnie owoce są w tym żelu biszkoptu nie nasączam :) Bo żel wsiąknie w ciasto a na biszkopcie pozostaną owoce.

Na posmarowany blat przekładamy krem ( 4 łyżki odkładamy do posmarowania wierzchu )
Przykrywamy drugim blatem. Lekko dociskamy i smarujemy pozostałym kremem.

Wierzch dekorujemy truskawkami a boki np. barwionymi wiórkami kokosowymi :)

Smacznego 


/ Do posmarowania biszkoptu można użyć "dżemu" truskawkowego ale u mnie szybko się skończył :) Więc użyłam wiśni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz